Star Citizen vyměnil Crytek za Amazon
Společnost Cloud Imperium Games, momentálně vyvíjející Star Citizen a jeho singleplayerovou kampaň Squadron 42, vydala těsně před Vánoci překvapivou zprávu o změně enginu. Nově má místo CryEnginu využívat Lumberyard od Amazonu, ve skutečnosti ovšem nemění ani tak engine, protože Lumberyard je defakto licencovaný CryEngine, ale spíše přechází od potápějícího se Cryteku, k přeci jen „trochu“ více perspektivnímu Amazonu.
Jde o další ze série letošních špatných zpráv pro Crytek, který tak přišel o svůj hlavní marketingový trumf, což spolu s jeho špatnou finanční situací nevěstí z hlediska budoucích prodejí licencí CryEnginu nic dobrého. Dokládá také, jak zoufalý krok bylo neomezené poskytnutí CryEnginu Amazonu, který sice na čas Crytek zachránil, ale dlouhodobé důsledky této záchrany mohou být naopak pro Crytek likvidační. Pokud byste v současnosti chtěli licenci Cryenginu pro velkou AAA hru, uzavřeli byste obchod s Crytekem, který opakovaně nemá ani na výplaty a nemusí za rok existovat nebo s Amazonem?
Ale zpátky k oběma společnostem, které z úpadku Cryteku vytěžily nejvíc. Amazon získal špičkovou technologii Cryengine, ke které přidal podporu pro Twitch a především přímé napojení na své webové služby – AWS. Tímto vznikl nový engine pojmenovaný Lumberyard, který Amazon sice nabízí zdarma, ale součástí bezplatné licence je podmínka, že pokud hra obsahuje multiplayer, musí využívat pouze servery Amazonu, za ty se už samozřejmě platí. Amazon do internetové infrastruktury v minulosti masivně investoval a je v současnosti jedním z největších poskytovatelů online služeb pro firmy a je logické, že chce zvýšit podíl i na herním trhu.
Jak se stal součástí tohoto plánu Star Citizen, vysvětluje přímo Chris Roberts:
Na konci roku 2015 jsme přestali, stejně jako Amazon, využívat nové updaty enginu od Cryteku. Díky tomu je jádro enginu, které používáme shodné s Lumberyardem od Amazonu a přechod k Amazonu tak byl naprosto bezproblémový, zabral pouze jeden až dva dny práce dvou programátorů.
Star Citizen a Squadron 42 využívají naši výrazně upravenou verzi enginu, který nazýváme StarEngine a tyto naše úpravy zůstaly všechny zachovány, změnil se pouze původní základ, za ten místo Cryenginu nyní slouží Lumberyard. Všechny naše úpravy jako 64 -bit precision, nový rendering, planetární technologie, Local Physics Grids a další jsou nedotčeny a zůstávají nadále unikátní pro Star Citizen.
V budoucnosti plánujeme zahrnout i další funkce Lumberyardu, pokud se budou hodit pro Star Citizen. Když jsme srovnávali budoucí plány Cryteku a Amazonu, zjistili jsme, že Amazon investuje v oblastech, které nás zajímají nejvíc. Jde o obří společnost, která dává velké částky do vývoje Lumberyardu a AWS aby mohli poskytnout podporu nové generaci online her. Crytek jednak nemá zdroje pro takto rozsáhlé investice a ani se nesoustředí na online složku svého enginu, ne v takové míře jako Amazon. S Amazonem máme společný zájem vyvíjet MMO hry, které budou využívat výpočetní výkon Cloudu pro poskytnutí lepších zážitků v MMO hrách, než by bylo možné na starší jedno serverové architektuře, jakou představuje právě CryNetwork…
Díky tomu, spolu s faktem, že už stejně nevyužíváme updaty od Cryteku jsme usoudili, že Amazon bude z dlouhodobého hlediska nejlepším partnerem pro Star Citizen. Co se týká načasování oznámení na 23.prosinec, to nebylo naším záměrem, ale po dohodě s Amazonem jsme chtěli tento přechod oznámit společně s vydáním buildu Star Citizenu 2.6, který už běží na Lumberyardu a byl plánován na začátek prosince, bohužel se vydání posunulo až na 23.12.
Doufám, že tyto informace vyvrátí některé spekulace, protože jsme velmi nadšení ze spolupráce s Amazonem a považujeme tento krok za výhodný, jak pro samotný Star Citizen, tak pro všechny, kteří tento projekt podpořili.
Jak vypadá momentální stav Star Citizenu, mohou přispěvatelé, kteří už na něj dohromady přispěli částkou 139 milionů dolarů, vyzkoušet v dostupné alfa verzi 2.6, ostatní pouze z tohoto videa:
Zdroj: Screenshot: flickr.com |Ikona: blagoicons.deviantart.com | Info: www.reddit.com/r/starcitizen/