Star Citizen vyměnil Crytek za Amazon

Společnost Cloud Imperium Games,  momentálně vyvíjející Star Citizen a  jeho singleplayerovou kampaň Squadron 42, vydala těsně před Vánoci překvapivou zprávu o změně enginu. Nově má místo CryEnginu využívat Lumberyard od Amazonu, ve skutečnosti ovšem nemění ani tak engine, protože Lumberyard je defakto licencovaný CryEngine, ale spíše přechází od potápějícího se Cryteku, k přeci jen „trochu“ více perspektivnímu Amazonu.

Jde o další ze série letošních špatných zpráv pro Crytek, který tak přišel o svůj hlavní marketingový trumf, což spolu s jeho špatnou finanční situací nevěstí z hlediska budoucích prodejí licencí CryEnginu nic dobrého. Dokládá také,  jak zoufalý krok bylo neomezené poskytnutí CryEnginu Amazonu, který sice na čas Crytek zachránil, ale dlouhodobé důsledky této záchrany mohou být naopak pro Crytek likvidační. Pokud byste v současnosti chtěli licenci Cryenginu pro velkou AAA hru, uzavřeli byste obchod s Crytekem, který opakovaně nemá ani na výplaty a nemusí za rok existovat nebo s Amazonem?

Ale zpátky k  oběma společnostem, které z úpadku Cryteku vytěžily nejvíc. Amazon získal špičkovou technologii Cryengine, ke které přidal podporu pro Twitch a především přímé napojení na své webové služby – AWS. Tímto vznikl nový engine pojmenovaný Lumberyard, který Amazon sice nabízí zdarma, ale součástí bezplatné licence je podmínka, že pokud hra obsahuje multiplayer, musí využívat pouze servery Amazonu, za ty se už samozřejmě platí. Amazon do internetové infrastruktury v minulosti masivně investoval a je v současnosti jedním z největších poskytovatelů online služeb pro firmy a je logické, že chce zvýšit podíl i na herním trhu.

Jak se stal součástí tohoto plánu Star Citizen, vysvětluje přímo Chris Roberts:

Na konci roku 2015 jsme přestali, stejně jako Amazon, využívat nové updaty enginu od Cryteku. Díky tomu je jádro enginu, které používáme shodné s  Lumberyardem od Amazonu a přechod k Amazonu tak byl naprosto bezproblémový, zabral pouze jeden až dva dny práce dvou programátorů.

 

Star Citizen a Squadron 42 využívají naši výrazně upravenou verzi enginu, který nazýváme StarEngine a tyto naše úpravy zůstaly všechny zachovány, změnil se pouze původní základ, za ten místo Cryenginu nyní slouží Lumberyard. Všechny naše úpravy jako 64 -bit precision, nový rendering, planetární technologie, Local Physics Grids a další jsou nedotčeny a zůstávají nadále unikátní pro Star Citizen.

 

V budoucnosti plánujeme zahrnout i další funkce Lumberyardu, pokud se budou hodit pro Star Citizen. Když jsme srovnávali budoucí plány Cryteku a Amazonu, zjistili jsme, že Amazon investuje v oblastech, které nás zajímají nejvíc. Jde o obří společnost, která dává velké částky do vývoje Lumberyardu a AWS aby mohli poskytnout podporu nové generaci online her. Crytek jednak nemá zdroje pro takto rozsáhlé investice a ani se nesoustředí na online složku svého enginu, ne v takové míře jako Amazon. S Amazonem máme společný zájem vyvíjet MMO hry, které budou využívat výpočetní výkon Cloudu pro poskytnutí lepších zážitků v MMO hrách, než by bylo možné  na starší jedno serverové architektuře, jakou představuje právě CryNetwork…

 

Díky tomu, spolu s faktem, že už stejně nevyužíváme updaty od Cryteku jsme usoudili, že Amazon bude z dlouhodobého hlediska nejlepším partnerem pro Star Citizen. Co se týká načasování oznámení  na 23.prosinec,  to nebylo naším záměrem, ale po dohodě s Amazonem jsme chtěli tento přechod oznámit společně s vydáním buildu Star Citizenu 2.6, který už běží na Lumberyardu a byl plánován na začátek prosince, bohužel se vydání posunulo až na 23.12.

 

Doufám, že tyto informace vyvrátí některé spekulace, protože jsme velmi nadšení ze spolupráce s Amazonem a považujeme tento krok za výhodný, jak pro samotný Star Citizen, tak pro všechny, kteří tento projekt podpořili.

Jak vypadá momentální stav Star Citizenu, mohou přispěvatelé, kteří už na něj dohromady přispěli částkou 139 milionů dolarů, vyzkoušet v dostupné alfa verzi 2.6, ostatní pouze z tohoto videa:

 

 


 
Zdroj: Screenshot:  flickr.com |Ikona: blagoicons.deviantart.com | Info: www.reddit.com/r/starcitizen/

Subscribe
Žádné upozornění
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

NOVINKY A NÁVODY

Tip na Stable Diffusion 2 – jak generovat kvalitní obrázky

27.11.2022 Návody, Software ,

První dojem z testu nové verze Stable Diffusion 2 nebyl moc přesvědčivý a všechny starší prompty co dobře fungovaly u verze 1,5 generovaly ve verzi 2 hodně špatné výsledky. Po dalším zkoumání jsem vygeneroval jeden obrázek s vodoznakem webu fotobanky Dreamstime.com a bylo celkem jasné, že obrázky tohoto webu byly použity při trénování nového modelu (…)

Návod na instalaci Stable Diffusion 2.0 pro Automatic1111 WebUI

26.11.2022 Návody, Software ,

Firma Stability AI, která se podílí na vývoji Open source projektu Stable Diffusion oznámila 24.11. 2022 vydání nové verze 2.0 tohoto projektu na generování obrázků pomocí AI z textového popisu. Oznámení vyvolalo nejprve velké nadšení u komunity, které ale posléze vystřídaly spíše obavy z některých zásadních změn a omezení u nového modelu, který byl trénován (…)

Stable Diffusion – AI generování obrázků

17.11.2022 Návody, Software ,

Generování obrázků pomocí textu prostřednictvím AI zažívá v tomto roce velký boom, poté co byly široké veřejnosti uvolněny první modely Stable Diffusion, které můžete bezplatně vyzkoušet na různých webech zdarma, ale jestli se začnete tomuto generování věnovat naplno, nejvíce možností dostanete instalací Stable Diffusion na svůj počítač lokálně. Tato instalace je o něco náročnější než (…)

Bohemia Interactive představuje nový engine Enfusion

16.12.2021 Novinky ,

Bohemia Interactive je jediným z velkých českých herních studií, které přežilo od doby vydání prvních větších českých her kolem roku 2000 až do dnešních časů. Na rozdíl od majitelů herních studií stojících za hrami Mafia, Vietcong, Beat Saber a Kingdome Come, její vlastníci naštěstí při první příležitosti neprodali Bohemku do zahraničí. Studio tak nebylo rozpuštěno (…)

0
Would love your thoughts, please comment.x