Starfield: The Endless Pursuit
Game Director Todd Howard, Studio Director Angela Browder a Art Director Matt Carofano v nejnovějším videu o Starfieldu diskutují o tom jak ambice, historie a zaujetí pro hry změnili Bethesda Game Studio v průběhu let a jak budoucnost tohoto studia ovlivní Starfield. V tomto rozhovoru jsou také k vidění nové concept art návrhy ze světa Starfieldu a další informace můžeme očekávat v příštích dílech této série rozhovorů, které bude Bethesda postupně zveřejňovat…
Překlad videa do češtiny
Todd Howard:
Myslím že jednou z věcí, kterou lidé často podceňují u videoher je, že jde pouze o „hraní si“ , ale já vždycky tvrdím, že videohry mohou jako jediné poskytnout něco, co ostatní odvětví zábavního průmyslu nemohou. Pocit zadostiučinění, „podívej co jsem dokázal“
I když jsme si mysleli, že chceme vytvořit velmi rozsáhlou a dlouhou hru, kterou hráči mohou hrát mnoho let, jsou to všechny různé cesty, po kterých se během hraní nevydali, které vytvoří jedinečný pocit pro hráče…který pocítí pokaždé když dokončí nějaký quest a mohou si říct že něčeho dosáhli.
Lidé co milují hraní videoher mohou na otázku, co jsi dnes dělal odpovědět: „Zachránil jsem svět :)“
Matt Carofano:
Měli jsme neuvěřitelné štěstí pracovat ve skupině navzájem blízkých lidí po dlouhou dobu, takže se z nás stali přátelé a v jistém smyslu i další rodina. Všichni tak nějak tušíme co Bethesda Game představuje
Angela Browder:
Určitě existuje klíčová skupina vývojářů, kteří spolu pracují už několik dekád a ví jak vytvořit BGS(Bethesda Game Studio) hru.
A ve studiu pracuje i nová generace vývojářů, kteří na hrách od Bethesdy vyrůstali a pro některé byly tyto hry i hlavním důvodem proč začali pracovat v herním průmyslu.
A já jsem velmi ráda že tito noví lidé mají stejnou vášeň pro naše herní světy jako původní vývojáři a chtějí zachovat unikátnost našich her. Takže jsme schopni nadále si zachovat rukopis našich her, ale také je neustále vyvíjet dál.
Todd Howard:
Myslím že podceňujeme jak dlouho budou lidé hrát naše hry, když se podíváte na Skyrim, sedíme zde 10 let po vydání a Skyrim stále žije a to hodně ovlivňuje i vývoj dalších her.
Matt Carofano:
Myslím že naše hry mají dva životy, my vytváříme hru a snažíme se do ní vložit vše co je možné a vyprávět příběhy, které chceme sdělit a budujeme herní svět, který předložíme hráčům. Ti hrají naši hru, ale zároveň si ji mění k obrazu svému, začnou vyprávět své příběhy ze hry a někteří začnou pomocí našich editačních nástrojů vytvářet i vlastní příběhy pro ostatní…
Angela Browder:
Myslím že poznávacím znamením našich her je že herní zážitky různých hráčů budou rozdílné, já vám můžu vyprávět zábavnou historku z hraní, která se mi stala a vy jste tuto herní situaci nemuseli nikdy zažít… a tohle myslím přispívá k dlouhé životnosti našich her a k budování herní komunity…
Todd Howard:
Je to svět do kterého se hráč přenese a který si může vzít za svůj a to je pro mě ta pravá magie her. Vytváření těchto her po 20 let dává našim herním studiím jistotu, že si společně umíme poradit s problémy při jejich vývoji.
Po dokončení Morowindu jsme se dívali na možnosti co dělat dále a měli jsme seznam dalších světů, které by jsme chtěli vytvořit a samozřejmě Fallout byl na prvním místě v seznamu a pak shodou okolností a štěstí jsme tuto příležitost dostali a hned další v pořadí pod ním byla Sci-fi hra.
Vydat se do vesmíru má prostě kouzlo už jen v tom překonat gravitaci planety, což je pro lidstvo extrémně náročné a vyžaduje to spoustu úsilí.
Matt Carofano:
Spousta našich her je o prozkoumávání světa a co může být více ultimátním objevováním než průzkum vesmíru, takže je pro nás neuvěřitelně vzrušující pracovat na něčem podobném.
Myslím, že pokaždé když začínáme pracovat na nové hře, cítíme to jako kompletně nový začátek. OK právě jsme dokončili předchozí hru, to je za námi a teď se soustředíme na to jak udělat novou hru ve všech směrech lepší než předchozí.
Starfield má více reálné zasazení vycházející z vědeckých poznatků, zatímco Skyrim je epická fantasy, Starfield se drží více reality a má reálnější zasazení ohledně průzkumu vesmíru, což nám dává příležitost zvolit odlišný přístup při vývoji všech aspektů hry, jako jsou nové lokality, prostředí i postavy.
Todd Howard:
Mechaniky světa Starfieldu jsou totálně odlišné, ale jsou zde i podobné věci z našich předchozích her, které máme rádi: hrání z pohledu první osoby, možnost vzít všechny hrnky na kafe do ruky a možnost interakce se všemi předměty, tyhle momenty přispívají k větší uvěřitelnosti celého světa. Mít možnost sledovat západ slunce, příchod noci a jenom tak vsedě pozorovat běh světa, což se může zdát že není součástí gameplaye, ale je to velmi důležité pro celkový pocit ze zbytku herního světa
Angela Browder:
Také si myslím že více reálná atmosféra Starfieldu umožňuje mnoha našim vývojářům, kteří se celý život intenzivně zajímají o robotiku a inženýrství, použít tyto své znalosti při vývoji hry.
Matt Carofano:
Každý má různé znalosti v odlišných oborech a tyto zkušenosti přenášejí do Starfieldu, všechno se může hodit od kamenů, hromadění nepotřebných věcí v interiéru až po návrhy skafandrů, vycházející ze zkušenosti našich lidí, kteří přenáší své znalosti z fungováním reálného světa do herního tak aby byly uvěřitelné pro svět Starfieldu.
Todd Howard:
Svět Starfieldu nám začíná připadat čím dál víc reálný, navrhování všeho co obyvatelé Starfieldu konzumují nebo hraček se kterými si zde hrají děti nebo vymýšlení pohádek na dobrou noc, umění, historie, zábavy… to vše dělá ze Starfieldu spíše celý nový svět než jen pouhou hru…
Vždycky jsme měli ve hrách ten velký „step out“ moment (první vstup z kobek do světa Oblivionu nebo opuštění vaultu ve Falloutu 3) technologie se mění a my všichni také, takže očekávání těchto výrazných momentů pro vstup do světa hry znamená pro nás nutnost docílit toho aby tento moment působil nově a velkolepě v každé nové generaci našich her a je to pro nás vždy něco speciálního.
Rád bych řekl že Starfield bude mít dokonce dva tyto „step out“ momenty, Náš proces vývoje Starfieldu je cestou, která je pro nás velmi obohacující a každý do vstupuje do světa Starfieldu si klade otázku „Co by si chtěl dělat? Co pro tebe znamená let do vesmíru? A každý přichází se stejnou odpovědí: „Chci vědět co je tam venku…
Aktualizace 10.12. 2021
Starfield byl dnes zalistován na Steamu, žádné nové podrobnosti se tam ale zatím neobjevily, osobně jsem hodně zvědavý na HW nároky, které se tam časem objeví, do vydání hry zbývá už „jen“ 11 měsíců.
Mapa Starfieldu
Bethesda nám zdá se tak trochu skrytě podstrčila mapu hvězdného systému, kde se bude Starfield odehrávat, stejné rozmístění hvězd bylo totiž možné vidět i jako podklad loga Starfield a pokud každý svítící bod představuje hvězdu, mohlo by na nás čekat cca 50 hvězdných soustav k prozkoumání, samozřejmě těžko říct, jestli budou všechny dosažitelné a zřejmě jen pár z nich bude osídleno…
Překlad zprávy, která se objevila na monitoru ve výše uvedeném videu:
Naléhavé sdělení‘
Buďte prosím ve střehu
Piráti Karmínové flotily se rozšířili daleko za hranice soustavy Kryx a usadili se v soustavách Sagan, Cheyenne, Lunara a Narion. SysDef i Vanguard jsou odhodlány zbavit prostor Spojených kolonií těchto parazitů.
Je zřejmé, že už to není jen problém Freestar Collective.
Rovněž upozorňujeme, že „Karmínová flotila“ není jednotná organizovaná entita nebo frakce. Spíše se jedná o volnou konfederaci jednotlivých kapitánů, kteří jsou organizováni pod stejnou vlajkou.
Zde je zobrazen symbol neboli „veselý roger“, který přijali. U každého, kdo bude mít tento symbol u sebe se předpokládá, že jde o člena Karmínové flotily a může být zlikvidován.
[zde logo Karmínové flotily]Případné dotazy směřujte na poručíka Johna Tualu na MAST z Vanguardu a na velitele Kibwe Ikandeho na palubě UC Vigilance ze SysDef.
—
Admirál flotily UC Pascual Logan
MAST (Vojenský, správní a vědecký triumvirát)
Nová Atlantida – planeta Jemison – Alfa Centauri
Doplněny nové informace, odkaz na Steam, Mapa a překlad zprávy o úkolu spojeném s likvidací pirátů…